שיקולים בבחירת בית ספר ללימוד קוסמטיקה ויופי.

 

ככל שהזמן חולף נדמה שכולנו מבינים יותר ויותר עד כמה חשובה האסתטיקה. נכון, המראה החיצוני הוא לא הדבר החשוב ביותר, ויש לנו הרבה מה להציע מעבר לחיוך הנעים או לפנים החלקות, אבל באותה הנשימה אפשר להודות שאנחנו נמשכים לאנשים יפים. אנחנו רוצים להיות במחיצתם של אנשים מטופחים ומעל הכל – אנחנו רוצים להיות אנשים יפים ומטופחים.

הצורך התמידי במראה מלוטש ומדויק, מטופח ומסודר, הוא ככל הנראה הסיבה העיקרית לכך שגברים ונשים מקפידים על טיפולים קוסמטיים באופן קבוע. המשמעות החשובה עוד יותר היא עבור נשות המקצוע שמבינות היטב את הפוטנציאל האדיר, ורוצות לטעום גם הן את טעם ההצלחה והביקוש.

כדי לעזור לך לבחור את הדרך המקצועית הטובה ביותר עבורך, חשוב שתביני מה הן האפשרויות שלפנייך ואיך אפשר לקבל החלטה נכונה שתהווה עבורך קפיצת מדרגה.

היתרון של לימודי הקוסמטיקה

לפני הכל חשוב להבין למה בעצם לימודי קוסמטיקה הם חשובים כל כך. התשובה היא פשוטה למדי, והיא קשורה להיצע ולביקוש. בישראל, כמו במדינות רבות בעולם, הולך ועולה הביקוש לטיפולים קוסמטיים, לאיפור מקצועי, וגם לאנשי מקצוע אחרים מעולמות היופי. במקום שבו הביקוש גדל אין ספק שישנה הזדמנות גדולה למי שמעוניין להיכנס לתחום ולהשתלב בין אנשי המקצוע המובילים והטובים ביותר, לנגוס בנתח השוק וליהנות מההזדמנות הכלכלית שאורבת בפתח. מי שיגיע להצלחה הוא מי שיצליח לא רק לגייס לקוחות אלא גם להרשים, לדאוג לשירות איכותי ובעיקר להציע טיפולים מדויקים ונכונים לכל מטופל ומטופלת, לכל צורך וברגישות רבה. אלה הם הגורמים שיבטיחו לכם מוניטין שבצדו תלוש שכר נאה ביותר.

הצעד הראשון בדרך הוא, באופן טבעי, לימודים מתאימים.

מוסדות הלימוד ושיטות העבודה

אחד הגורמים המרכזיים ביותר, שעשוי להשפיע על הדרך המקצועית כולה, הוא מוסד הלימודים שבו תרכשי את הידע ואת הכלים הנחוצים לך. חשוב לזכור שלימודי קוסמטיקה יכולים להיות שונים בין מוסדות לימוד שונים, כך שבמכללה מסוימת תקבלי ידע שאין באחרת – ולהיפך. אם כן, מומלץ לבדוק היטב את תכנית הלימודים המוצעת, את היקפה ואת התכנים המוצעים במכללה אחרת. תכנית לימודים טובה תהיה זו שהיא מודרנית, חדשנית ועדכנית, זו שמציעה לך ידע תיאורטי נרחב לצד לא מעט פרקטיקה.

אם כן, שלושת המרכיבים הנחוצים מבחינתך צריכים להיות אלה:

  • רקע תיאורטי וידע בסיסי מגוון ונרחב ככל האפשר.
  • התנסות שתאפשר לך לחוות בעצמך את הטכניקות, את הטיפולים האפשריים ואת המוצרים הקיימים.
  • תכנית מקיפה שמציעה לכל הפחות 112 שעות לימוד, על פי הדרישות של משרד הכלכלה.

בית ספר ללימוד קוסמטיקה- המכללה לאסתטיקה, יכול להציע את שלושת חלקי הפאזל האלה הוא, ללא ספק, בית ספר האידאלי עבורך. זאת משום שאנו נקנה לך את הכלים החיוניים באמת, מה שיתרום לתחושת הביטחון שלך כשתקבלי את האחריות על הטיפול באחרים. אם כן, בבואך לבחון רשימת בתי ספר פוטנציאליים חשוב שתבדקי לעומק מה בדיוק כוללת תכנית הלימודים, האם היא עומדת בדרישות של משרד הכלכלה וגם מוכרת על ידו, והאם במשך הזמן המוקצה ללימודים יתאפשר גם להתנסות. אם את בוחרת להירשם ללימודי קוסמטיקה, תזדקקי לכמות שעות רבה עוד יותר (כ-800 שעות לערך), ואם תבחרי להתמקד בתחומים אחרים מעולמות היופי – כמו איפור או מניקור למשל – יספיקו לך לימודים קצרים קצת יותר.

כדי להבין מה האפשרויות שלך ומה יידרש ממך בכל קורס,תמצאי באתר שלנו מידע נוסף שיעזור לך לקבל החלטה חשובה!

תנאי קבלה – אם בכלל

יתרון גדול נוסף שיש למקצועות הקוסמטיקה ולמגוון בתי הספר שאליהם תוכלי להירשם לצורך הלימודים, הוא תנאי הקבלה שלהם.

בעוד מסלולי לימוד שונים בתחומים אחרים עשויים לחייב בגרות מלאה עם ממוצע המתקרב ל-100 וגם ציון פסיכומטרי גבוה, לימודי קוסמטיקה מציעים גמישות רבה יותר, והדרישות המקדימות נמוכות משמעותית. המשמעות היא שגם מי שבחר במהלך שנותיו בתיכון להתמקד בחיי החברה שלו או ליהנות מהחיים – עדיין יכול להשתלב בתחום מקצועי ורווחי, וזוהי נקודה קריטית.

אם כן, בדקי את המכללות השונות, ומהר מאוד תגלי שכמעט בכל מכללה לקוסמטיקה ובכל מסגרת לימודים שאליה תירשמי, תהיה גמישות גבוהה שתאפשר לך ללמוד את רזי המקצוע מבלי שתצטרכי להשלים בגרויות, להירשם ללימודי מכינה או לעבור קורסי הכנה מפרכים. הדרישות אצלנו מינימליות על מנת לצאת מהר יותר לעצמאות כלכלית.

גודל הקבוצת לימוד

השאלה הבאה שחשוב שתישאל היא שאלת הגודל. תלמידי ותלמידות הקורסים השונים מעידים לא פעם על החשיבות הרבה של הקבוצה הקטנה. הסיבה לכך ברורה למדי, והיא שלימודים במסגרת קבוצה קטנה ואינטימית מאפשרים הרבה יותר מקום ליחס אישי, לשאלות ולתשובות, להעמקה בתכני הלימוד ולקבלת הדרכה קרובה ככל הניתן.

תלמידים רבים עשויים להרגיש שהם נעלמים בקבוצה הגדולה, מתקשים לעמוד בקצב, נבוכים לשאול שאלות או פשוט נאלמים דום. אם כן, קבוצה אינטימית שמונה 10 עד 12 איש היא קבוצה שמאפשרת לכל אחד מחבריה להתקדם, ללמוד, לשאול ולשמוע. במקרים מסוימים ייתכן שיהיה עדיף לבחור בקבוצה קטנה עוד יותר, שמונה לא יותר מחמישה אנשים, למשל כאשר מדובר בלימודי איפור או בהכשרה מיוחדת אחרת.

לקבוצה הקטנה יש יתרון חשוב נוסף, והוא הקשר האישי שנוצר בין התלמידות, קשר שיכול לסייע גם במהלך הלימודים וגם ביום שאחרי, כשתפנו כל אחת לדרכה המקצועית. תלמידות רבות בוחרות להירשם ללימודים עם חברה קרובה, וזוהי דרך מצוינת להפוך את תהליך הלמידה לנוח ומהנה הרבה יותר, אבל גם אם את מגיעה לקורס לבדך, הקבוצה הקטנה תאפשר לך להשתלב טוב יותר ולהרגיש בבית כבר מהרגע הראשון.

מי המנטור שלך? ניסיון המורה חשוב מאוד!

כל קורס מעולם הקוסמטיקה יכול להיות אידאלי עבורך, אבל השאלה הגדולה באמת היא איזה מידע תקבלי לאורך הקורס – ומה איכותו. במילים אחרות, לאיכות סגל המרצים יש השפעה אדירה על אופי ההכשרה שתרכשי.

אם כן, בדקי מראש מי הם המרצים המיועדים להעביר את הקורס ואת התכנים המיועדים בו, מה איכותם וניסיונם, ובעיקר מה ההכשרה שלהם. אם קורס אחד מוצע על ידי מרצה צעיר בתחילת דרכו המקצועית, שהשלים את לימודיו רק לפני כמה חודשים, ייתכן שעדיף לבחור בקורס שמועבר על ידי מרצה מנוסה עם מספר שנות ניסיון. רצוי לבדוק גם את היקף ההכשרה של המרצה המיועד, ואת הגיוון בסגל ההוראה. למגוון הזה יש חשיבות עצומה ויכולת להציע לתלמידים ערך מוסף רב וחשוב.

גישות שונות, שלל שיטות עבודה וידע נרחב יותר, כל אלה מאפיינים סגל אקדמי שמורכב מאנשי צוות שונים וממרצים בעלי ניסיון מגוון הרבה יותר. כדי לדעת טוב יותר מי הסגל המיועד שלך תוכלי להיעזר ביועצי קורסים שלנו.

בחירת הקורסים

בית הספר המכללה לאסתטיקה בבאר שבע

לאחר שצמצמת את האפשרויות שלכם ונשארת עם כמה מוסדות לימוד שנתפסים בעינייך כאיכותיים בנוסף להיותם בתי ספר שזוכים לחוות דעת חיוביות מאוד מצד בוגרי ובוגרות העבר, הגיע הזמן להעמיק את הבחירה עוד קצת. למעשה, זהו ככל הנראה השלב הקריטי מכולם, השלב שבו תבחרי את המסלול המדויק שבו תצעדי וליתר דיוק, את השלב הבא בקריירה שלך.

בתי ספר ללימוד קוסמטיקה מציעים היום שורה ארוכה של קורסים, וייתכן שחלק יהיו רלוונטיים למוסדות לימוד מסוימים אבל לא לאחרים. אם כן, עברו על מערכת הלימודים, בדקו אילו קורסים מוצעים לכם ונסו להתמקד באלה שבאמת מעניינים אתכם יותר. מי שנמשכת לאסתטיקה ולאמנות עשויה לראות באיפור כדרך טובה להפגין יצירתיות ולסייע לנשים שרוצות להרגיש טוב יותר, בעוד יש מי שתבחר בתחום הקוסמטיקה הרפואית בשל תרומתה הרבה לביטחון העצמי של המטופלים והמטופלות.

כך או כך כדאי שתכירו את האפשרויות שלכם, והן רבות ומגוונות:

כל אחד מהמסלולים הללו הוא עולם ומלואו, ומכל קורס תוכלי לצאת עם ידע עשיר ורב, ובעיקר עם הידע הפרקטי שיעזור לך להתחיל לעבוד, לגייס לקוחות ולבנות לעצמך שם כאשת מקצוע מהשורה הראשונה.

שעות הלימוד שמתאימות לך

בין אם את עובדת במשרה זמנית ובין אם לא, בין אם את לומדת תחום נוסף במקביל ובין אם את בוחרת למקד את מלוא תשומת הלב בלימודי קוסמטיקה, אין ספק שאת זקוקה למסגרת שתאפשר לך ללמוד בקצב שלך ובשעות המתאימות לך ביותר. בהקשר הזה חשוב לזכור שישנם לא מעט בתי ספר שמציעים קורסים בשעות הבוקר בלבד, מה שיקשה על מי שעובד כדי לממן את הלימודים.

מן הצד השני ישנם גם בתי ספר שיציעו לו"ז גמיש יותר, קורסי ערב או לימודים בימי שישי בבוקר. אימהות שמבקשות לעשות הסבה מקצועית, קוסמטיקאיות שמעוניינות להרחיב את מאגר הידע והשירותים שלהן, וגם מי שיוצאת לדרך לראשונה ומשלבת את הלימודים עם מחויבויות אחרות – לכל אחת יש צרכים משלה. אם כן, ודאי שאת בוחרת מכללה שמתאימה לך או לכל הפחות מכללה שתוכלי להתאים את לוח הזמנים שלך אליה ללא בעיות. המכללה לאסתטיקה מציעה במקרים רבים, מגוון של שעות ותאריכים לקורסים, צרי קשר לפירוט שעות ותאריכי הלימוד.

כמה זה עולה לנו?

שאלה קריטית שמלווה כל מי ששוקלת את האפשרות להירשם ללימודי קוסמטיקה היא שאלת המחיר. האמת היא שזו שאלה חשובה באמת, שכן היכולת הכלכלית לממן את הקורס משפיעה לאין שיעור על ההחלטה. חשוב להבין שמחירי הקורסים יהיו שונים בין מכללות שונות וגם בין קורסים. אם כן, רצוי שתקבלי מושג טוב יותר באשר לתחום שבו תרצי להתמקד (או בקורס שממנו תתחילי) ורק לאחר מכן תבצעי סקר שוק ותגלי מה הם המחירים המוצעים בשוק. יחד עם זאת חשוב מאוד להדגיש שהמחיר הוא לא תמיד השיקול החשוב ביותר.

סביר להניח שאת מצפה לגלות שקורסים יקרים יהיו בהכרח הטובים ביותר, אבל זה לא מדויק. מנגד, בית ספר לקוסמטיקה שמציע קורס במחיר אטרקטיבי במיוחד וזול באופן ניכר מכל האחרים הוא מוסד לימודים שצריך לעורר חשד מסוים, או לכל הפחות לגרום לך לתהות ולבדוק קצת יותר לעומק מה גורם למחיר הזה. כאן עשויים להיות כמה הסברים אפשריים:

  • היקף הקורס – האם ייתכן שמדובר בקורס קצר בהשוואה לאחרים?
  • תכני הקורס – האם מוצעת גם פרקטיקה או רק תיאוריה? האם קיים רקע נרחב? האם ניתנים גם כלים נוספים שיעזרו לך בהתנהלות העסקית?
  • הסמכה – האם התעודה שתקבלי בסוף המסלול מוכרת על ידי משרד הכלכלה?

נקודות אלו עשויות להסביר למה קורס מסוים יהיה זול בהשוואה לאחר, אבל זה לא הכל. קורס איפור במכללה אחת עשוי להיות זול משמעותית מקורס שיוצע במכללה אחרת בשל השימוש במוצרי איפור שאינם איכותיים דיים. מאחר ותרצי גם את להציע רק מוצרים איכותיים ללקוחותייך, זהו גם הסטנדרט שעליו רצוי להקפיד במהלך הלימודים. בית הספר המכללה לאסתטיקה מחוייב לתת לך את המקסימום בשלושת הנקודות.

לומדים להכיר מוצרים

עד עכשיו סקרנו את הדרכים לבחור מבין מוסדות הלימוד השונים והתמקדנו בכמה אספקטים חשובים שיעזרו לך להתמקד טוב יותר בכל הקשור לבחירת בית ספר לקוסמטיקה. כעת נסי לחשוב צעד אחד קדימה, אל היום שבו יסתיים הקורס. ביום הזה תצאי עם תעודה מרשימה שמעידה על הידע הרב שצברת ועל הכלים התיאורטיים והפרקטיים שלך. התעודה הזו, ובעיקר הידע שלך, הם שיאפשרו לך לפתוח קליניקה פרטית משלך ולהציע את שירותייך ללקוחות.

מאחר והמטרה הסופית מבחינתך היא להקים עסק מצליח שיביא גם להכנסה גבוהה, אין ספק שמכירת מוצרים היא דרך טובה לתרום להכנסות. אם כן, הקפידי לבחור בקורסים שיאפשרו לך להכיר טוב יותר מגוון רחב של מוצרים, לרבות מסיכות לפנים, פילינג, תחליבי גוף, סרום לעיניים או לפנים ותכשירי ניקוי. חשוב שתכירי את הדרך הנכונה להתאים מוצר לכל אישה, כדאי שתלמדי לזהות את המותגים ואת איכותם, וככל שתצברי ידע רב יותר כך תוכלי להציע ללקוחות לא רק שירות איכותי, אלא גם טיפול משלים ודרך טובה לתחזק את התוצאות ולשמור על עורן.

באופן דומה תוכלי, כמאפרת מקצועית, להתאים עבורן כלי איפור רלוונטיים וצבעים נכונים, וכמומחית לטיפוח הציפורן תוכלי גם להציע להן את הכלים החיוניים שיעזרו להן לשמור על ציפורניים יפות ומטופחות גם כשהן לא מספיקות להגיע אל הקליניקה שלך. השירות הזה יעזור להן לתפוס אותך כאשת מקצוע, והוא גם יקדם אותך ברמה המקצועית באופן בלתי רגיל. מוצרים רבים מתוך הקורסים השונים תוכלי למצוא גם כאן באתר – במכללה לאסתטיקה, תקבלי כלים נוספים גם בהדרכות, סדנאות ואירועים מקצועיים שונים שבהם תוכלי להרחיב את ידיעותייך.

טיפים קטנים וחשובים בלימודי קוסמטיקה ויופי

בחירת מוסד הלימודים האידאלי, הקורס הנכון ותכנית הלימודים הטובה ביותר, היא ללא ספק בחירה לא פשוטה. יחד עם זאת חשוב לזכור שההחלטות שתקבלי בנקודת הזמן הזו הן החלטות שישפיעו על העתיד המקצועי שלך. אם כן, השקיעי עוד כמה רגעים בבחינת תכניות הלימוד השונות ובדקי האם ישנו קורס שיציע לך לא רק ידע תיאורטי וטכני, אלא גם ובעיקר ידע מקצועי שיעזור לך להקים ולנהל את העסק שלך.

קורס שמשלב התייחסות לסוגיות כמו גיוס לקוחות, דרישות בירוקרטיות ותכנון נכון של העסק, הוא קורס שיכול להביא לערך רב מאוד עבור העסק החדש שלך. הקורס האיכותי והמקיף צריך לכלול, בין היתר, גם את התחומים הבאים:

  • עזרה ראשונה והיגיינה
  • הקמת עסק עצמאי
  • שיווק העסק וניהולו
  • ניהול מלאי מוצרים
  • בטיחות בסביבת העסק

שימי לב שקורסים שונים יציעו גם תכנים טכניים נוספים שיהיו רלוונטיים יותר לתחום הספציפי שלך, לרבות כללי זהירות בעבודה עם חומרים מסוימים או עם מכשור חשמלי ייחודי. לכן ישנה חשיבות עצומה לתכני הלימוד, ואחת הדרכים הטובות ביותר לגלות איזו מכללה תציע לך את המסגרת המקיפה והטובה באמת היא להתייעץ עם בוגרים ובוגרות, לקרוא את חוות דעתם של אנשי מקצוע שקיבלו את ההכשרה שלהם בבתי הספר השונים או לשאול חברות שעוסקות בתחום.

 

נגישות ונוחות

בנוסף לכל המאפיינים החשובים שהועלו עד כה, אל תשכחי לעצור ולבדוק את המידה שבה מוסד הלימודים אליו את נרשמת נוח עבורך. מי שמתגוררת בבאר שבע ובסביבתה מומלץ שתחפש לימודי קוסמטיקה בבאר שבע ולא בירושלים או בחיפה, גם אם מוסד לימודים כזה או אחר נשמעים לך אטרקטיביים. הנסיעות הארוכות והזמן הרב שיועבר בדרכים עשויים להפוך את השגרה הזו למתישה, מה שעשוי לייאש אותך וגם לפגוע ביכולת שלך ליהנות מהלימודים ולהתרכז במהלכם.

הקלי על עצמך והפכי את תקופת הלימודים לנעימה יותר. ככל שהקורס שבו תבחרי יהיה ארוך יותר (למשל, קורס קוסמטיקה ) כך רצוי שתקלי על עצמך לאורך הדרך. נסיעות ארוכות ומייגעות יפגעו לא רק ביכולת שלך להתרכז וללמוד, אלא גם בהנאה, שהיא אחד המרכיבים המרכזיים בתהליך שאליו את עומדת להיכנס.

התעודה שתקבלי

לבסוף, בדקי מראש איזו תעודה מחכה לך בסוף הלימודים. בתי ספר לקוסמטיקה שהם בתי ספר מקצועיים ויסודיים מאוד, הם גם מוסדות לימוד המוכרים על ידי משרד הכלכלה כמו המכללה לאסתטיקה. מקומות אלה יעניקו לך תעודה בסיום הקורס, והיא הכלי המרכזי שיאפשר לך לפתוח עסק משלך או להתקבל לעבודה בקליניקה קיימת. חשוב מאוד שתבדקי האם בתום מסלול הלימודים שבו את מתעניינת תמתין לך תעודה רשמית, ומומלץ להתמקד רק במוסדות לימוד שאכן מתחייבים לתעודה שכזו. יחד עם זאת, אין ספק שתעודה לבדה איננה מספיקה. נכון, עם פיסת הנייר המעוצבת והמרשימה תוכלי לעשות את צעדייך הראשונים.

מצד שני, הצלחה עסקית כרוכה בשורה ארוכה של פרמטרים שחורגים הרבה מעבר למסגרת היפה שתבחרי לתעודה התלויה על הקיר. היכולת לזהות את הצרכים של כל מטופל ומטופלת, ההקפדה על שירות איכותי, על אמינות גבוהה ועל כללי הבטיחות וההיגיינה, ובעיקר היכולת שלך להפגין מקצועיות בלתי מתפשרת לטובתה האישית של כל לקוחה, אלה הם הכלים שיקפיצו את העסק שלך קדימה ויאפשרו  לך להגיע אל היעד הנכסף.

אפשר לקרוא מידע נוסף גם באתר התעסוקה לגבי קורס קוסמטיקה

אם לא תנסי לא תדעי

כפי שאת בוודאי רואה, ישנם לא מעט פרמטרים שחשוב לקחת בחשבון בתהליך הבחירה. זאת משום שהעתיד המקצועי והכלכלי שלך תלוי במידה רבה בהחלטה שאת עומדת לקבל. כדי שתוכלי להיות בטוחה שאת עושה את הצעד הנכון ביותר עבורך יש עוד צעד אחד חשוב שתוכלי לנקוט בו, והוא להגיע לשיעור ניסיון, לטעום מהחוויה ולהתרשם בעצמך ממסגרת הלימודים. רוב מוסדות הלימוד, אם לא כולם, יאפשרו לך להגיע לאחד השיעורים הקרובים, ולו כדי להבין טוב יותר לקראת מה את הולכת.

במהלך השיעור תוכלי להתרשם מהאופן שבו מתנהל המרצה מול התלמידים, משיטת הלימוד, מהאווירה בכיתה וגם מבית הספר עצמו. במהלך המפגש הזה תוכלי גם לשוחח עם התלמידים, לשמוע את דעתם ולגבש דעה הרבה יותר מוצקה ביחס לבית הספר.

בישראל הקטנה פרושים היום בתי ספר רבים בתחומי הקוסמטיקה והאסתטיקה, והם מציעים ידע נרחב, פרקטיקה חשובה והיכרות עם מוצרי קוסמטיקה ואיפור איכותיים מאוד. הדרך הטובה ביותר לקבל החלטה נכונה היא לערוך סקר שוק, לבחון את האופציות, להגיע אל המקום כדי להרגיש ולשוחח עם תלמידים ומרצים, ובעיקר לדעת שאת מרגישה שזה המקום הנכון עבורך. העתיד המקצועי והקריירה שלך מתחילים ביום שבו תצעדי לראשונה אל הכיתה. אם כן, ודאי שאת מגיעה ליום הזה כשאת בטוחה שאת בדרך הנכונה. אם תרצי לשנות, להרחיב או להוסיף קורסים נוספים תוכלי לעשות זאת בכל שלב, וגם את זה חשוב שתזכרי.

אנחנו נותנים לך את כל הכלים והשיקולים לבדוק בתי ספר לקוסמטיקה כדי שתהיי בטוחה שהמכללה לאסתטיקה היא הבחירה בטובה ביותר שלך! צרי קשר עם יועצת הלימודים ונשמח לענות לך על כל שאלה ולהוכיח לך שאנחנו אכן הטובים ביותר!

סיכום
בית ספר ללימוד קוסמטיקה
סוג השירות
בית ספר ללימוד קוסמטיקה
איזור
ישראל
תיאור
לימוד קורס קוסמטיקה בבית ספר הגדול בבאר שבע