טיפול מזותרפיה – מה זה אומר?

תחום הרפואה האסתטית הוא תחום מגוון ומרתק, ולאורך השנים פיתחו המומחים המובילים שורה של טיפולים וטכניקות עבודה מתוך מטרה אחת עיקרית: לספק ללקוחות פתרונות איכותיים וממוקדים. עם זאת, נדמה שאחד הנושאים המרכזיים המטרידים נשים (וגברים) הוא מראה העור, ובעיקר השאיפה להצערתו. טיפול מזותרפיה הוא אחד הטיפולים המובילים בתחום בשנים האחרונות, ושיטת הטיפול הוותיקה היא היום פופולארית להפליא. בפשטות, טיפול מזותרפיה נועד לגרום לעור להיראות צעיר וחלק יותר, וזאת על ידי החדרת מינונים מדויקים וקטנים של תרופות קונבנציונליות לשכבת העור ששמה מרמז על מקור שם הטיפול: מזודרמיס.

בחנות המכללה תוכלי למצוא את מיטב הציוד לטיפול מזוטרפיה.

התקשרי לפרטים נוספים   08-6236191

 

העלמת קמטים ומיצוק העור

טיפול מזותרפיה הוא, במהותו, טיפול אנטי אייג'ינג. נשים שמעוניינות להיפרד מהקמטים, למצק את העור ולהפוך אותו לחלק וצעיר יותר יגלו שהשיטה הזו בדיוק עבורן. ברוב המקרים משתמשים בטיפול באזורי הפנים והצוואר, אבל גם אזורים נוספים בגוף רואים תוצאות בעקבות הטיפול. למעשה נמצא קשר ישיר וברור בין טיפולי מזותרפיה לבין צמצום הצלוליט ומשקעי השומן, ניקוי העור ואף לירידה ממוקדת במשקל. ההסבר המדעי לכך הוא שטיפול מזותרפיה מוביל לשבירתם של תאי השומן תוך עצירת ההצטברות של שומן חדש. כך, על ידי החדרת החומרים אל העור באזור הירכיים, הישבן והבטן, ניתן לראות תוצאות משמעותיות וטובות בסדרה קצרה יחסית של טיפולים.

 

כיצד מתבצע הטיפול?

תהליך הטיפול בשיטת מזותרפיה מתחיל באבחון מדויק של הנקודות בהן נדרש טיפול. שלב האבחון יקבע במידה רבה את הצעדים הבאים, לרבות משך הטיפול שיידרש ותדירות הפגישות. מטופלים רבים עשויים לראות תוצאות כבר לאחר שני טיפולים, והם ממשיכים לבצע הזרקות נוספות מדי כמה חודשים כדי לשמור על התוצאה המיוחלת. לאחר קביעת סדרת הטיפולים הנדרשת תתבצע הזרקה של כמויות מזעריות של ויטמינים באמצעות מחט עדינה. הוויטמינים מוזרקים אל רקמות השומן ובחיבור מתחת לעור. באמצעותם נוצרים שני חלבונים חיוניים – קולגן ואלסטין – שתפקידם להוביל להגמשת העור ולשיפור זרימת הדם. באותה השיטה ניתן לפעול במספר מקומות מרכזיים בגוף, לרבות הפנים, הצוואר, והידיים וכאמור – גם בפלג הגוף התחתון ובמקומות שבהם השומן נוטה להצטבר ולפגוע במראה העור ובאסתטיות שלו.

 

יתרונות הטיפול ותופעות לוואי

טיפול מזותרפיה זוכה לפופולאריות הולכת וגוברת בזכות כמה יתרונות עיקריים:

  • הטיפול אידאלי למי שמעדיף להימנע מניתוחים פלסטיים להסרת השומן או למתיחת הפנים, משום שהוא איננו פולשני וגם לא נדרשת הרדמה כללית לצורך הזרקת הוויטמינים.
  • טיפול מזותרפיה ממריץ את זרימת הדם ומשפר אותה באופן ניכר, כך שהוא מסייע גם לתהליך הירידה במשקל במקרים רבים.
  • מטופלים רבים שהעידו כי הם סובלים מהתכווצויות שרירים העידו גם על כך ששיטת מזותרפיה הפחיתה באופן ניכר את הופעת ההתכווצויות – יתרון משמעותי בהחלט.

עם זאת, בדומה לשיטות טיפול אחרות בתחום האסתטיקה ובעולם הרפואה בכלל, גם בשיטת מזותרפיה קיים הסיכוי להופעתן של תופעות לוואי. מטופלים שונים מעידים על סימפטומים שונים, שלרוב נעלמים לאחר כמה ימים. הסימפטומים הללו כוללים תחושת צריבה במהלך הטיפול ובמקרים מסוימים גם בימים הראשונים לאחר ההזרקה, וכן אדמומיות ונפיחות שתעבור גם היא בתוך ימים ספורים. תופעות לוואי נוספות שיחייבו את המטופל להגיע למעקב אצל הרופא המטפל כוללות תגובה אלרגית לחומרים שהוזרקו, הופעתו של זיהום בנקודות שבהן בוצעו הזרקות, או גירוי יתר של האזור המטופל.

 

אפשרויות נוספות לטיפול

לצד טיפולי מזותרפיה להצערת העור ישנם גם טיפולים המיועדים לטיפול בבעיות נוספות. למשל, טיפולי מזותרפיה לשיער מאפשרים טיפול מדויק בבעיות נשירה ושיער יבש, כמו גם בטיפול בדלילות השיער וביובש שלו. באמצעות הטיפול ניתן להזין את השיער מהבסיס תוך שיפור המראה הבריא שלו והבטחת צמיחה טובה יותר. גורמים מקצועיים שונים מציעים גם שימוש בשיטה לטיפול בביות גב. אין ספק, אם כן, שמדובר בשיטה חדשנית ומתקדמת שמעניקה פתרון איכותי לשורה של בעיות שמטרידות כל אחד ואחת מאיתנו.